O mnie

Jestem psychologiem dziecięcym w trakcie certyfikacji z psychoterapii systemowej, logopedą dyplomowanym, terapeutą Integracji Sensorycznej, terapeutą karmienia, specjalistą wczesnej interwencji.

Mam 25. letnie doświadczenie w psychologicznej pracy klinicznej z dziećmi i ich rodzinami. Specjalizuję się w trudnościach w karmieniu i jedzeniu dzieci najmłodszych, starszych oraz w zaburzeniach odżywiania u młodzieży.

Mam przywilej pracować z całą rodziną – szczególnie pracuję w relacji i na relacji.

Uwielbiam obserwować jak dzieci uczą się jeść. Moja największa wiedza i doświadczenie kliniczne pochodzą właśnie od nich samych.

Jestem autorem i współautorem licznych artykułów dla rodziców i specjalistów, jestem współautorem bajki dla dzieci „Przy wspólnym stole”, współautorem bajki dla dzieci „Natka Pietruszki” w wersji polsko – angielskiej, współautorem „Fenomenu przywiązania”, współautorem książeczki dla rodziców i specjalistów „O rozwoju Mouthing – czyli polskie dzieci mogą wkładać rączki do buzi”.

Miałam przyjemność współrecenzować publikację dr Marzeny Machoś i dr Magdaleny Czajkowskiej „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia. Karty obserwacji” oraz książkę Zuzanny Wędołowskiej i Marty Kostki „Rozgryzione. Jak nauczyć dziecko dobrze jeść? Przewodnik po żywieniu dzieci”. Szkoła Terapii Karmienia, którą współprowadzę objęła również swoim patronatem książeczkę dr Małgorzaty Jackowskiej „Niejadki i nie tylko”.

Miałam również wielką przyjemność napisać WSTĘP do książki autorstwa Anety Giczewskiej „Fenomen dotyku. Stymulacja systemu taktylnego i jej wpływ na rozwój dziecka”.

Chętnie dzielę się również swoją wiedzą i doświadczeniem – prowadzę szkolenia i warsztaty, a także organizuję w Gabinecie SENSUUM szkolenia i zapraszam specjalistów z całej Polski i zza granicy (głównie UK, USA).

  • Jestem właścicielem i prowadzę Gabinet SENSUUM od 2002 roku
  • Jestem współzałożycielem Szkoły Terapii Karmienia – Od Pestki do Ogryzka®
  • Jestem współzałożycielem Wydawnictwa Pestka i Ogryzek®
  • Jestem współautorem projektu Szkoła Responsywnego Karmienia i Jedzenia©
  • Posiadam Certyfikat Instruktora Dziecięcego Masażu Shantali wg Metodyki Holenderskiej Organizacji Shantali

… prywatnie i po godzinach

Jestem szczęśliwą żoną i szczęśliwą mamą Marii i Tomasza.

Moją pasją jest moja rodzina, ogród, dobra książka – czytam w każdym położeniu :-), a także moja praca – spotkania z drugim człowiekiem. Niezmiennie, od kilkudziesięciu lat, jestem zafascynowana Małym Człowiekiem.

Uwielbiam gotować – prosto, lekko i smacznie, dla dużych i dla małych. Kocham podróże – te bliskie i te dalekie, te rowerem, samochodem, i te samolotem. Szczególnie kocham Włochy i Skandynawię.

Na co dzień staram się żyć na miarę swoich talentów i potencjału, i wierzę, bo tego doświadczam, że „marzenia realizuje się na piechotę”.

Serdecznie zapraszam
Renata Ulman-Bogusławska

Szkolenia

  • „Kurs podstawowy psychoterapii systemowej” Ewa Stankowska, Tomasz Basiński, Poznań 2023
  • „Najpierw zapytaj o zgodę – zlęknione niejadki, niespokojne posiłki” – Marsha Dunn Klein, Warszawa 2023
  • „Zlęknione niejadki, niespokojne posiłki – moduł rozwijający” – Marsha Dunn Klein, Warszawa 2023
  • „Podstawy wspierania laktacji – ssanie, fizjologia, postępowanie. Podejście oparte na dowodach naukowych” – Catherina Watson Genna, Warszawa 2022
  • „Najpierw zapytaj o zgodę – zlęknione niejadki, niespokojne posiłki” – Marsha Dunn Klein, Gdańsk 2022
  • „Jak być dobrym terapeutą?” – prof. Bogdan De Barbaro, Warszawa 2022
  • Niemowlak u logopedy, MIOBOBO®, online 2020
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego, Warszawa 2020
  • O roli traumy wczesnodziecięcej, online 2020
  • Awersje pokarmowe u dzieci, Warszawa 2020
  • Awersje pokarmowe u dzieci na przykładzie choroby refluksowej, online 2020
  • Wędzidełko językowe okiem praktyka, online 2020
  • Autism and eating challenges – understanding and supporting Autistic children, London 2020
  • Od jedzenia do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy, Warszawa 2019
  • Ocena gotowości małego dziecka do funkcji jedzenia w ujęciu sensomotorycznym, Warszawa 2019
  • ORM – kreatywne postępowanie logopedyczne, Warszawa 2019
  • Rozwój funkcji karmienia – zaburzenia i leczenie, szkolenie z Jenny McGlothlin, Warszawa 2019
  • Stymulacja traktu ustno – twarzowego, Warszawa 2019
  • ARFID i neofobia pokarmowa, szkolenie z dr Gillian Harris i dr Sarah Mason, Warszawa 2019
  • I Ogólnopolska Konferencja Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka „Karmienie małego dziecka – wieloaspektowość w terapii. Podejście interdyscyplinarne, Gdańsk 2019
  • Interdyscyplinarne leczenie wad zgryzu, artykulacji, narządu ruchu
    i postawy ciała, Gdańsk 2019
  • Terapia zaburzeń obszaru ustno-twarzowego, jedzenia, picia w wieku dziecięcym - MET Susanne Renk, Warszawa 2018
  • Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków  i niemowląt, Warszawa 2018
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt. Diagnoza i terapia, Warszawa 2018
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi - diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych, Warszawa 2018
  • Zaburzenia odżywiania w wieku niemowlęcym i wczesnodziecięcym. Karmienie FST- Susanne Renk, Warszawa, 2018
  • Praca z rodzicami niejadków - intensywny trening, szkolenie z Jo Cormack, Warszawa 2018
  • Diagnoza i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt - nowe podejście, Warszawa 2017
  • Niemowlak u logopedy, Warszawa 2017
  • Od zabawy do mówienia - Guguhopla, Warszawa 2017
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym, Warszawa 2017
  • CERTYFIKAT terapeuty Empathy Dolls” Gdańsk 2016
  • „Karmienie terapeutyczne Human Touch” Gdańsk 2016
  • „Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem – warsztaty” Warszawa 2016
  • Early Start Denver Model: Introduction Course Workshop (Certificate of Completion in the ESDM Introduction Course), Warszawa 2016
  • „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu” Fundacja Synapsis, Warszawa 2016
  • „Małe dziecko – dużo pomysłów. Wczesna interwencja – wspomaganie rozwoju wsparciem dziecka i rodziny” Konferencja, Warszawa 2015
  • „Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne” M. Baj-Lieder, Warszawa 2015
  • „Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci” M. Baj-Lieder, Warszawa 2015
  • „Elastic Theraputic Taping in Head, Neck and Orofacial disordres” Esther de Ru, Karpacz 2015
  • „Diagnostyka miofunkcjonalna” Anita Kittel, Toruń 2015
  • „Wczesna Interwencja Logopedyczna. Terapia, wspomaganie, wsparcie-trzy drogi i jeden cel” Toruń 2015
  • Terapia traktu ustno-twarzowego” Beata Wnuk, Warszawa 2015
  • „Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Usprawnianie” Mira Rządzka, Poznań 2014
  • „Stosowanie i interpretowanie Skal Inteligencji i Rozwoju IDS” PTP, Warszawa 2014
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka – strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney” Warszawa 2014
  • „Zabawa inspirująca rozwój” Adrian Borowik, Warszawa 2014
  • The SOFFI: Supporting Oral Feeding In Fragile Infants 2-Day Training” Erin S. Ross, PH.D., CCC-SLP, Warszawa 2014
  • EBTA Congress „A Preemie is always a Preemie…?” Polskie Stowarzyszenie NDT-Bobath, Warszawa 2014
  • „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania” K. Sedivy, Warszawa 2014
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu” M. Korendo, Warszawa 2014
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP-R” Fundacja Synapsis, Warszawa 2013
  • „Dobry początek. Współczesne kierunki we wczesnym wspomaganiu rozwoju” Konferencja dla profesjonalistów, Gdańsk 2013
  • CERTYFIKAT „Postępowanie diagnostyczne oraz terapia neurologopedyczna dzieci z deficytem pochodzenia mózgowego” Aleksandra Łada
  • „The Growing Minds Program” Steven Wertz; USA
  • „Baśń w wychowaniu i terapii dziecka” E. Rakowska
  • „Zastosowanie dramy w terapii dzieci” J. Gach – Kustra, M. Nowicka
  • „Diagnoza i terapia dziecka krzywdzonego” M. Sajkowska
  • „Patomechanizm zaburzeń emocjonalnych, ich różnorodne objawy i metody terapii” A. Kozłowska
  • „Rozpoznanie, diagnoza i leczenie zespołu ADHD” A. Kołakowski
  • „Ocena gotowości szkolnej i pomoc w jej osiąganiu” T. Opolska
  • CERTYFIKAT „Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej” I stopień Małgorzata Karga
  • CERTYFIKAT „Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej wg programu dr Jean Ayres” II stopień Małgorzata Karga
  • CERTYFIKAT „Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka ryzyka z zastosowaniem metody Castillo Moralesa” dr Anna Regner, dr Teresa Kaczan
  • CERTYFIKAT „Diagnoza i terapia dzieci w wieku 0-18 lat” Violet F. Maas; USA
  • „Jak pracować z dzieckiem autystycznym?” A. Lemańska
  • „Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)” Tomasz Wolańczyk – konferencja naukowo – szkoleniowa
  • „Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości” – konferencja naukowo – szkoleniowa
  • „Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR” – PTP Warszawa
  • „Kinezjologia edukacyjna – nauka, pseudonauka czy manipulacja?” – konferencja naukowa KSW
  • „Zaburzenia neurorozwojowe u dzieci – możliwości diagnostyczno – lecznicze i rola zespołu terapeutycznego” – konferencja naukowo – szkoleniowa Stowarzyszenie „Po Pierwsze Rodzina”
  • „Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5. i 6. letnich” PTPiP Gdańsk
  • „Bateria – 8 i Bateria – 10/12 w praktyce diagnostycznej” PTPiP Gdańsk
  • „SLI – specyficzne zaburzenia językowe – diagnoza, terapia, edukacja” – CWRO Warszawa
  • CERTYFIKAT „Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej. Strategie postępowania diagnostyczno – terapeutycznego w obszarze oralnych funkcji pokarmowych, motorycznych i sensorycznych u dzieci z obciążonym wywiadem neurologicznym według koncepcji NDT – Bobath” – dr Aleksandra Łada
  • CERTYFIKAT „Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej. Standardy diagnostyki oraz terapii neurologopedycznej w zakresie wczesnych funkcji oralnych noworodków i niemowląt” – dr Aleksandra Łada
  • CERTYFIKAT „Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0. do 2. roku życia” – Małgorzata Łukaszewska
  • „Diagnoza rozwoju i ocena funkcjonowania dziecka w wieku od 0. do 3. lat” – dr Maria Piszczek
  • „Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy” – Małgorzata Łukaszewska